Escoitar

Festival Imaxina Sons

Catro convocatorias centran a programación do Festival de Jazz "Imaxina Sons" para o xoves.O pasarrúas a cargo de Mr.Dixie Jazz Band (13.00, 19.00, 21.00 horas) e os oncertos de Michael Riessler Trio (21.00 h)no auditorio municipal; Rabih Abaou-Khalil Group, na praza da Estrela ás 23 horas e de Lucía Martínez Cuarteto no pub Quomo ás 23.50

mércores, 28 xuñ 2006
1151510329luciamartinez.jpg
Michael Riessler Trio

Antes de emprender o proxecto de trío, Michael Riessler experimentou abundantemente coas fronteiras do son, da música e do discurso. As súas investigacións póñense de manifesto en formacións tan complexas como Lle Bucher Deas Silences ou en grupos máis reducidos. Agora, no seu proxecto con Pierre Charial e Robbie Ameen intenta desintegrar a división de roles que se presupón entre eles para deixar que a percusión marque a melodía, o órgano convértase en percusión e o clarinete en polifonía, segundo explicou un crítico parisiense logo de asistir a un concerto.

Nacido en Ulm (Alemania) en 1957, se graduó nas academias de música de Colonia e Hannover. A súa experiencia como músico profesional arrinca de finais dos anos setenta. Dez anos máis tarde viaxaba co grupo K-iner Saxophone Mafia polo oeste e o centro de África, nunha vira patrocinada polo Instituto Goethe. Traballa na Orquesta Nacional de Francia durante dous anos, de 1989 a 1991, e vira en solitario por Rusia interpretando música de Stockhausen. No ano 1992, a composición Heloiseya valeulle para conseguir o premio da crítica germana.

Cinco anos máis tarde o seu tema Honig ays Aschefue seleccionado na Bienal de Berlín. Compuxo e arranxou música para cine e teatro e impartió clases en escolas de música, como a de Dean Haag en Holanda, Graz en Austria, Orléans en Francia e no Instituto de Música Contemporánea de Darmstadt en Alemania.
O seu traballo esténdese a músicos como John Cage, Ensemble Modern, Sarah Vaughan, David Byrne ou Rabih Abou-Khalil.

Rabih Abou-Khalil Group

Rabih Abou-Khalil é un deses músicos que concibe o jazz como unha máquina capaz de destilar as raíces dunha cultura popular para convertelas nunha sorte de delicatessen da que, polo de agora, só goza un círculo reducido, a pesar dá inequívoca vontade de chegar a un público maior. O mestre do laúd ten o centro do seu universo musical no Mediterráneo; pódese afastar menos ou máis, pero vira ao redor del. Así mesmo a súa proposta ten moito de exótica; aí radica un atractivo que transciende ao público especializado de jazz e chega a aquel non especializado.

Respira as culturas da súa contorna; primeiro foi libanés, agora vive en Alemania, e desde elas atrapa os elementos jazzísticos.

Rabih Abou-Khalil é un dos mestres mundiais do laúd con Anouar Brahem. A estrutura das súas pezas arrinca cun inicio que marca suavemente o seu instrumento e móntase co progresivo engadido de restos dos instrumentos á peza. Nunha das súas últimas grabaciones, Morton`s Foot (2004) percíbese extraordinariamente o contraste entre sons graves, como o da tuba e o da voz, co os agudos do laúd, acordeón e clarinete. Continuo contraste que lle engade asequibilidad o proxecto musical do libanés. A tradición árabe e o jazz fúndense en Rabih Abou-Khalil, convertiendo a súa música nunha ponte de unión coa natureza por unha banda, e, por outro, nun referente da actual interacción entre as culturas do planeta.
Descargar todas as imaxes